Elkaar begroeten in de gang. Dubbelchecken of je boodschap goed begrepen is. Tijd maken voor een goed gesprek. Het zijn eenvoudige, maar waardevolle engagementen die een groot verschil kunnen maken.
Kernwaarden voor medewerkers en patiënten
Dat onze medewerkers en patiënten belang hechten aan een hartelijke en respectvolle omgang met elkaar, blijkt uit de quickscan-bevraging. Via die vragenlijst kreeg elke medewerker en patiënt eind 2021-begin 2022 de kans om zijn of haar visie op de kwaliteit van zorg in UZ Leuven te geven.
De resultaten tonen dat waarden als vriendelijkheid, empathie en aandacht voor de mens achter de patiënt en medewerker, een grote rol spelen in de keuze voor UZ Leuven als werkgever of zorginstelling. Daarbij werd ook duidelijk dat die waarden nog meer en beter kunnen toegepast worden.
Samen met onze zeven boegbeelden willen we medewerkers aansporen om mee te streven naar een persoonsgerichte cultuur in UZ Leuven en tegelijkertijd ons engagement tonen in het hele ziekenhuis.